Deoarece am primit multe întrebări de la voi despre modul în care puteți integra în alimentație uleiul din semințe de armurariu presat la rece, am decis să vă oferim câteva informații despre acesta, iar, la final, să vă propunem o rețetă #MaiSănătoasă.

Uleiul din semințe de armurariu este unul dintre cele cunoscute remedii naturale folosite în tratarea bolilor ficatului. Acesta se obține prin presarea la rece a semințelor care au fost inițial curățate de impurități, iar apoi prelucrate la temperaturi care nu depășesc 30 de grade.

Uleiul de armurariu este recunoscut pentru cantitatea de silimarină care se află în compoziția sa, adică un complex de substanțe antioxidante, cu proprietăți hepatoprotectoare. Totodată, în ulei mai găsim și substanțe carotenoide, vitaminele E, B, D, K, dar și acizi grași polinesaturați de tip Omega 3 și Omega 6, esențiali pentru buna dezvoltare a organismului.

Este recomandată folosirea uleiului de armurariu atât în scop terapeutic, cât și alimentar. Acesta poate fi consumat crud, dimineața și la prânz, cu 30 de minute înainte de masă sau în salate, sosuri, supe, ciorbe și terciuri.

Deoarece se bucură de o concentrație mare de silimarină, acesta ajută organismul la:

  • Purificarea țesuturilor hepatice încărcate cu toxine.
  • Purificarea organismului de noxele provenite din hrana zilnică, cu adaos de conservanți, coloranți și amelioratori de gust sau alte substanțe chimice.
  • Formarea de noi celule hepatice.
  • Ajută glanda hepatică să se elibereze de toxine (detoxifierea ficatului).
  • Reduce inflamaţiile ficatului.
  • Ajută la regenerarea hepatocitelor care suferă deteriorări din cauza substanțelor toxice și a consumului de alcool în exces.

Mai multe informații despre beneficiile uleiului din semințe de armurariu găsiți aici!

După cum vă spuneam la începutul articolului, astăzi vă propunem o salată delicioasă, în compoziția căreia puteți adăuga acest tip de ulei, dacă nu doriți să îl consumați crud.

Salată de orez cu ciuperci și varză roșie

Ingrediente

Modul de preparare a ciupercilor: pentru început, curățăm ciupercile cu o hârtie sau un prosop, iar apoi le feliem. Încingem 2 linguri de ulei de rapiță presat la rece Elixir într-o tigaie wok, apoi adăugăm ciupercile. Amestecăm continuu, până acestea se rumenesc. Întrucât ciupercile lasă apă, noi nu am mai adăugat în plus. După ce acestea sunt gata, adăugăm pătrunjel proaspăt, oregano, sare și piper.

Modul de preparare a orezului: într-o cratiță punem 3 pahare de apă la fiert; după ce apa a început să clocotească, adăugăm orezul și amestecăm ocazional. În cazul în care apa de pe el a scăzut, iar orezul nu s-a fiert încă, mai adăugăm apă fierbinte. După ce orezul e gata, îl strecurăm de apă și îl clătim, apoi îl așezăm într-un vas.

Modul de preparare a salatei: după ce am spălat toate legumele și fructele, tăiem varza și roșiile rondele, iar apoi le așezăm într-un bol. Adăugăm orezul, ciupercile, mozzarella, boabele de struguri, zmeura și cele două linguri de ulei de armurariu presat la rece Elixir și le amestecăm.

Obținem, astfel, o masă #MaiSănătoasă și foarte delicioasă!