Impactul pe care îl au alimentele asupra stării noastre de sănătate este primul pas care ne determină să ne îndreptăm spre o alimentație sănătoasă. Meniul nostru zilnic trebuie să conțină: legume proaspete sau gătite cât #MaiSănătos, adică înăbușite sau rumenite la cuptor, alimente din care să ne luăm proteine (ouă și carne), dar și gustări între mese.

Pe parcursul unei zile, este ideal să avem trei mese principale și două gustări. Astfel, între orele 7 și 8 putem lua micul dejun; între 10-11 o gustare (fruct); prânzul este recomandat să fie încadrat între orele 12:40-14; apoi, între 16-17 a doua gustare și între orele 19-20 cina. Bineînțeles că programul pe care noi îl propunem diferă, în funcție de stilul de viață al fiecăruia, dar te provocăm să îți construiești unul după modelul nostru. Dacă ne hrănim organismul la anumite ore, în mod regulat, putem controla fluxul de greutate și ne putem crea un stil de viață #MaiSănătos.

Astăzi îți propunem o rețetă energizantă, pe care o poți pregăti pentru prânzul de la birou sau seara, când ajungi acasă.

Ingrediente:

Modul de preparare: pentru început, punem două ouă la fiert, pe care le lăsăm să fie cât mai tari. Între timp, într-un alt vas, punem 500 ml de apă la fiert; când clocotește apa, adăugăm buchețele de broccoli pe care le fierbem cca. 7-8 minute, până se frăgezesc. Urmează să spălăm și să tăiem varza în felii subțiri. După ce ouăle și broccoliul sunt preparate, le punem într-un castron, adăugăm peste ele varza, migdalele, mozzarella, sare, piper, sucul de lime și două linguri de ulei de floarea soarelui presat la rece Elixir.

Vei obține, astfel, o salată sățioasă plină de proteine și vitamine cu o aromă puternică de semințe de floarea soarelui.

De ce este această rețetă o alegere potrivită?

Uleiul din semințe de floarea soarelui presat la rece Elixir, obținut 100% din presarea la rece a semințelor, este o sursă substanțială de Omega 3, Omega 6 și Omega 9, care sunt acizi grași esențiali pentru buna dezvoltare a organismului și, totodată, este o sursă bogată de vitamina E și B. Pe lângă acestea, în ulei se mai găsesc minerale, precum: calciu, fier, mangan, zinc, magneziu, seleniu, cupru. Acestea joacă un rol vital în mineralizarea oaselor, producerea de celule roșii și enzime, producţia de hormoni, precum și în reglementarea activităţilor musculare, cardiace și scheletice. Noi îți recomandăm să consumi, dimineața, o lingură  de ulei de floarea soarelui presat la rece pe stomacul gol, pentru stimularea funcțiilor biliare, albirea dinților, optimizarea fluxului sanguin și pentru efectul tonic asupra organismului. Acesta poate fi folosit la prepararea oricărui tip de rețetă, fie că vorbim de prăjirea cartofilor, coacerea prăjiturilor, o salată cu pui, fie de vreo rețetă sofisticată.

Broccoli are un conţinut bogat de acid folic şi vitamina C, ambele având un rol important în diviziunea celulară, motiv pentru care este un aliment ideal pentru femeile însărcinate. Totodată, acesta este bogat în calciu și fier, minerale esențiale pentru sănătatea oaselor. Integrarea în alimentația zilnică ajută la eliminarea toxinelor din organism și la digestie.

Varza roșie este cunoscută ca un puternic antioxidant, este bogată în vitamina C, A, K și B6. În plus, aceasta are un efect anticancerigen, antiîmbătrânire și îmbunătățește sistemul imunitar.

Migdalele: sunt bogate atât în vitamina E, contribuind la îmbunătăţirea aspectului pielii, a părului și a unghiilor. Mai mult decât atât, ele conțin și o cantitate mare de calciu pentru întărirea oaselor. Acestea mai au un conţinut mare de fibre şi proteine.

Oul: este o sursă de vitamina D și conține proteinele de cea mai bună calitate dintre toate alimentele, atât vegetale cât și animale.

Sperăm ca sfaturile noastre de azi să îți fie de ajutor și nu uita să mănânci #MaiSănătos!