Diversificate și hrănitoare, salatele pot fi oricând un aperitiv sau chiar masa principală, în special vara. Deoarece sunt o masă ușoară, revigorantă și au un conținut bogat în vitamine, ele sunt și foarte sănătoase.

Rețeta pe care o propunem astăzi este o variantă #MaiSănătoasă pentru prânzul la birou și poate fi preparată în doar câteva minute.

Ingrediente:

Opțional:

  • 1 linguriță de zahăr;
  • 1 lingură de oțet de vin roșu;
  • 100 g de prosciutto crudo.

Mod de preparare: Pentru început, spălăm frunzele de spanac pe care le punem într-un bol. Apoi curățăm portocalele, pe care le tăiem cubulețe. Curățăm ceapa și o feliem rondele, adăugăm portocalele, migdalele și 2 linguri de Oloi Tomnit de la Adi Hădean Elixir peste spanac și le amestecăm. La final, condimentăm cu sare și piper, iar opțional putem opta și pentru o linguriță de zahăr și oțet de vin roșu sau mai putem adăuga 100 de grame de prosciutto crudo, feliat subțire.

De ce este această rețetă o alegere #MaiSănătoasă?

Oloi Tomnit de la Adi Hădean conține 70% ulei de rapiță, 20% ulei de floarea soarelui și 10% ulei de soia. Aceste ingrediente îl fac un ulei foarte versatil în bucătărie, îl putem folosi pentru aromarea salatelor sau pentru preparatele gătite la cuptor. Acesta conține Omega 3 și Omega 6, acizi grași mononesaturaţi și polinesaturaţi, magneziu, fier și lecitină și complexul de vitamine E, B și K. Datorită gustului său special, Oloi Tomnit a câștigat, în 2017, distincția Superior Taste Award oferită de The International Taste & Quality Institute, lider mondial în certificarea calității gustului.

Spanacul: este o sursă naturală de fier, care este parte a hemoglobinei ce transportă oxigenul prin toate celulele corpului şi intră în cadrul sistemului responsabil de producerea energiei și a controlării metabolismului. Acesta conține amidon, potasiu, calciu, fosfor, magneziu, sodiu, fier, zinc, mangan, fluor, vitaminele C, B1, B2, B6, PP, E, K, acid folic și provitamina A.

Portocalele: pe lângă faptul că sunt bogate în vitamina C, vitamina A, calciu, potasiu sau pectina, ele mai au și avantajul că nu conțin multe calorii. Acestea contribuie la întărirea sistemului imunitar şi previn apariţia ridurilor. O portocală are în compoziţie 170 de substanţe fitochimice şi peste 60 de flavonoide, compuşi despre care studiile afirmă că au reale efecte antiinflamatoare şi antioxidante.

Migdalele: sunt bogate atât în vitamina E, contribuind la îmbunătăţirea aspectului pielii, a părului și a unghiilor. Mai mult decât atât, ele conțin și o cantitate mare de calciu pentru întărirea oaselor. Acestea mai au și un conţinut mare de fibre şi proteine.

Ceapa: conține vitamina C, fibre, acid folic, vitamina B6 și magneziu, potasiu, calciu, fosfor, zinc, iod, cupru, vitamina A, E, C, complexul de vitamina B, precum și substanțe cu proprietăți antiseptice. Aceasta are valori nutritive potrivite care ajută la reducerea grăsimii în exces, a colesterolului.

Sperăm că vă place rețeta propusă astăzi și nu uitați să mâncați #MaiSănătos!