Astăzi vă propunem să înlocuiți clasicul dressing din salată cu ulei presat la rece. Facem asta deoarece așa puteți obţine mese #MaiSănătoase, bogate în vitamine, minerale și acizi grași de tip Omega 3 și 6. Rețetele propuse azi le puteți pregăti pentru masa de prânz sau cea de cină. Sunt ușor de preparat și foarte delicioase.

 

1. Salată de pui cu spanac, pere, porumb și rodie

Ingrediente:

Modul de preparare: tăiem carnea de pui fâșii și o punem într-un vas. Peste ea adăugăm două linguri de ulei de rapiță presat la rece Elixir, sare, piper, oregano și pătrunjel, iar apoi o lăsăm la marinat cca. 30 de minute. După ce carnea a stat la marinat, punem o tigaie grill pe foc la încins. Așezăm carnea de pui pe care o rumenim bine.

Între timp, spălăm spanacul, curățăm rodia și tăiem fâșii perele. Le punem pe toate într-un vas de salată, urmând ca apoi să punem bucățile de pui și porumbul. Înainte de servire mai punem două linguri de ulei de soia de primă presă Elixir, iar salata e gata.

2. Salată de iarnă cu cartofi la cuptor, rucola, roșii coapte, porumb, jambon și cașcaval

Ingrediente

Modul de preparare: Pentru început, încingem cuptorul la 220° C şi aşezăm grătarul în jumătatea inferioară a acestuia. Cu un burete spălăm cartofii, iar apoi îi uscăm bine. Cartofii pot rămâne în coajă sau pot fi curățați ― noi am optat pentru prima variantă. Feliem cartofii fără să apăsăm cu lama cuţitului până jos, astfel încât baza să rămână intactă şi să menţină feliile. În continuare, aranjăm cartofii în tavă, pe o hârtie de copt sau într-un vas. Ungem puțin cartofii cu ulei de rapiță și îi condimentăm cu sare și piper. Apoi îi punem la cuptor timp de 60 de minute.

După ce cartofii s-au copt, punem într-un vas yena 2 linguri de ulei de rapiță presat la rece Elixir, apoi roșiile cherry, leușteanul, cimbrul, pătrunjelul, oregano, sare și piper, după care le amestecăm. Le punem pe toate la cuptor timp de 15-20 de minute. La final le scoatem și le punem într-un vas de salată.

Adăugăm cartofii, rucola, avocadoul feliat, cașcavalul tăiat bucățele, porumbul, sâmburii de rodie, stafidele, bucățile de jambon, două linguri de ulei de floarea soarelui presat la rece Elixir și amestecăm. Obținem, astfel, o salată delicioasă bogată în Omega 3, Omega 6 și vitamine.

3. Salată de cartofi cu spanac, avocado, lămâie și morcovi

Ingrediente:

Modul de preparare: într-un vas punem 500 ml de apă la fiert și, după ce apa începe să clocotească, adăugăm cartofii. După ce aceștia s-au făcut, îi curățăm de coajă și îi tăiem cubulețe.

Îi așezăm apoi într-un vas de salată în care punem spanacul, morcovul și avocadoul feliat, parmezan și două linguri de ulei de cânepă presat la rece Elixir.

Ce ce sunt aceste rețete #MaiSănătoase?

Răspunsul e simplu: deoarece integrarea în alimentația zilnică a uleiului de cânepă presat la rece te ajută să previi problemele cardiovasculare, întrucât este bogat în Omega 3. Acesta are un rol important în menținerea sănătății cardiovasculare, diminuând tensiunea arterială și nivelul de fibrogen, care este un marker-cheie în ateroscleroză și, totodată, ajută la reducerea trigliceridelor. Are un efect antiinflamator și antiartritic: acizii graşi Omega 3, care se regăsesc în uleiul din semințe de cânepă, ajută la producerea seriilor prostaglandin 3 (PG3), substanţe antiinflamatoare care funcţionează asemenea hormonilor. Acest tip de ulei vegetal oferă acizii graşi vitali în tratarea pe termen lung a afecţiunilor artritice (de exemplu artrita reumatoidă).

Uleiul din semințe de cânepă presat la rece Elixir poate fi consumat crud, iar doza zilnică recomandată este de 1 sau 2 lingurițe. Acesta poate fi consumat ca atare sau adăugat peste preparate calde, direct în farfurie, peste orez, varză, salate sau cartofi la cuptor.

Uleiul de rapiță presat la rece ajută la scăderea colesterolului „rău” din sânge, la buna funcționare a inimii și a creierului, la reducerea inflamațiilor, dar și la dezvoltarea normală a organismului, mulțumită concentrației mari de Omega 3 și Omega 6. Acesta este considerat, de către nutriționiști, drept unul dintre cele mai sănătoase uleiuri vegetale de gătit, datorită proprietăților sale. Fiindcă are un gust neutru, poate fi folosit la prepararea oricărui tip de rețetă.

Uleiul de soia de primă presă Elixir: este o adevărată sursă bogată de Omega 3 și Omega 6, acizi grași esențiali pentru funcționarea optimă a organismului. Integrarea în alimentația zilnică a acestuia ajută la menținerea concentrației normale a colesterolului din sânge, la buna funcționare a inimii și a creierului, datorită acidului alfa-linoleic și a conținutului de lecitină. Totodată, uleiul de soia Elixir este o sursă bună de steroli vegetali, în special beta-sitosterol. Sterolii inhibă competitiv absorbția colesterolului la nivel intestinal și, astfel, pot reduce nivelul colesterolului din sânge cu 10% până la 15%, scăzând, totodată, riscul de boli de inimă. Acesta este o sursă importantă de vitamina E, ce încorporează o familie de opt componente antioxidante care previne deteriorarea celulelor prin inhibarea oxidării lipidelor (grăsimii) și a formării radicalilor liberi. Aceasta protejează și de distrugerea prin oxidare și ajută la procesarea vitaminei A în organism. Este o sursă importantă de vitamina K, care are funcții esențiale în organismul uman. Cea mai cunoscută funcție este stimularea procesului de vindecare a rănilor. În plus, face parte dintr-un grup de substanțe numite menaquinone, care ajută la formarea oaselor, stimulând absorbția calciului în țesutul osos.

Uleiul din semințe de floarea soarelui presat la rece Elixir, obținut 100% din presarea la rece a semințelor, este o sursă substanțială de Omega 3, Omega 6 și Omega 9. Aceștia sunt acizi grași esențiali pentru buna dezvoltare a organismului. Totodată, este o sursă bogată de vitamina E și K. Compoziția sa nutrițională contribuie la suplimentarea acizilor grași esențiali, pe care organismul nu îi poate produce singur. Vitamina E funcționează ca antioxidant, prevenind bolile cardiovasculare, având rol în regenerarea celulelor și stimulând imunitatea, dar și protejând pielea. Grăsimile nesaturate sunt o sursă de energie și fac parte dintr-o dietă sănătoasă, preîntâmpinând rezistența la insulină. Noi îți recomandăm să consumi dimineața o lingură de ulei de floarea soarelui presat la rece, pe stomacul gol, pentru stimularea funcțiilor biliare, albirea dinților, optimizarea fluxului sanguin și pentru efectul tonic asupra organismului. Acesta poate fi folosit la prepararea oricărui tip de rețetă, fie că vorbim despre prăjirea cartofilor, coacerea prăjiturilor, o salată cu pui sau chiar de vreo rețetă sofisticată.

Sperăm că vă plac rețetele noastre de azi și nu uitați că vă așteptăm cu noi oferte, în magazinul online!

Până data viitoare, nu uitați să mâncați cât #MaiSănătos!