Azi comparăm proprietăţile, beneficile și modul de folosire a uleiului de dovleac și a uleiului de rapiță, două dintre cele mai căutate produse Elixir. Putem spune că ambele se află în top trei cele mai căutate produse din portofoliul nostru. La final v-am pregătit și două rețete delicioase pe care le puteți prepara indiferent de momentul zilei, și în care explicăm cum pot fi folosite uleiurile Elixir.

Proprietăți naturale:

Uleiul de dovleac Elixir este bogat în Omega 3, Omega 6 şi Omega 9. Totodată, acesta conține vitaminele A, complexul de vitamine B, vitaminele D, E, K , carotinoide, flavonoide, fosfolipide, acizi grași polinesaturați și mononesaturați. Aceste vitamine şi formula în care ele se află în ulei, fac ca absorbţia lor să se facă integral în organism, într-un interval de timp foarte scurt.

Uleiul de rapiță are un conținut scăzut de grăsimi săturate și conține Omega 6 și Omega 3. Totodată, este foarte bogat în grăsimi nesaturate sănătoase, în special acid alfa-linolenic (ĂLA). Acesta este foarte important de integrat în dietă, întrucât corpul nu îl produce singur. Studiile arată că prezența ĂLA ajută la protejarea inimii, prin efectele sale benefice asupra tensiunii arteriale, reducând colesterolul, precum și prin efectele sale antiinflamatorii. Conține cantități importante de antioxidanți, în special vitamina E, care este un antioxidant puternic solubil în lipide.

Beneficii pentru sănătate:

Este cunoscut faptul că proprietățile naturale ale uleiului obținut din semințe de dovleac sunt benefice pentru numeroase afecțiuni precum cele ale prostatei, ale aparatului urinar, ale căderii părului, reducând în același timp și colesterolul. Acesta este benefic în cazul tulburărilor emoţionale și beneficiază de cunoscutul efect antiparazitant. Este recomandată administrarea a 2 lingurițe pe zi, timp de 3-6 luni.

Spre deosebire de alte uleiuri vegetale, uleiul de rapiță presat la rece conține un echilibru natural de Omega 3, 6 și 9, ceea ce îl face o sursă de acizi grași esențiali. Conține 55% acizi grași mononesaturați, acid oleic, acid linoleic, acizi saturați. Cei mai importanți dintre aceștia sunt acizii Omega 3 și Omega 6, care ajută la scăderea colesterolului rău din sânge, la buna funcționare a inimii și a creierului, la reducerea inflamațiilor, dar și la dezvoltarea normală a organismului. Conține un nivel ridicat de steroli, de lipide simple, substanțe extrem de benefice în lupta cu bolile de inimă. Uleiul de rapiță este bogat în calorii. Cu toate acestea, conținutul său de calorii provine de la grăsimi bune. Este deosebit de bogat în acizi mono-grași nesaturați, precum acidul oleic, care constituie aproximativ 61% din grăsimile totale. Acidul oleic ajută la scăderea LDL (colesterolului „rău”) și la creșterea HDL (colesterolul „bun”) în sânge.

Modul de folosire:

Uleiul din semințe de dovleac este recomandat pentru a se folosi în salate sau adăugat în diverse mâncăruri, precum supe cremă sau deserturi, însă fără a fi prăjit/fiert. Acesta nu trebuie prăjit.

Uleiul de rapiță este considerat, de către nutriționiști, drept unul dintre cele mai sănătoase uleiuri vegetale de gătit, datorită proprietăților sale. Fiindcă are un gust neutru, poate fi folosit la prepararea oricărui tip de rețetă. Întrucât are cel mai înalt punct de ardere, uleiul de rapiță este o alegere ideală pentru prăjit. Acesta poate fi încălzit la o temperatură mai ridicată, fapt care ajută la reducerea cantității de ulei absorbit în alimentele prăjite. Uleiul de rapiță mai poate fi folosit la: sosuri, fripturi, prăjituri, salate.

Doza zilnică recomandată în cazul ambelor tipuri de ulei, în cazul în care sunt consumate în stare naturală, adică ne preparate sau în mâncăruri, este de două lingurițe.

Acum că am explicat care sunt beneficiile acestor tipuri de ulei, vă prezentăm două rețete ușoare și delicioase: baghetă cu pesto, roșii și mozzarella cu dressing de ulei de dovleac și salată de orez ciuperci.

Baghetă cu pesto, mozzarella și roșii la cuptor

Ingrediente

Modul de preparare: Încingem cuptorul la 180 de grade, spălăm roșiile iar apoi le tăiem rondele. Tăiem bagheta în jumătate și ungem fiecare bucată cu sos pesto. Presărăm roșiile și bucățile de mozzarella, apoi așezăm bucăţiile de baghetă într-o tavă pe hârtie de copt și punem tava la cuptor pentru cca. 10 minute. După ce timpul de coacere a trecut, scoate tava iar înainte de servire punem deasupra baghetei 2 linguri de ulei de dovleac presat la rece Elixir, iar masa e gata.

 

Salată de spanac cu orez, ciuperci, mango și roșii

Ingrediente:

Modul de preparare: punem 250 ml de apă la fiert, după ce apa începe să clocotească, adăugăm orezul. Condimentăm cu sare și piper și îl lăsăm la fiert. Apa de pe acesta va scădea, așa că trebuie să mai adăugăm, din când în când, până când orezul e fiert. La final îl scurgem de apă și îl punem într-un vas.

Curățăm ciupercile cu o hârtie sau un prosop, iar apoi le feliem. Încingem 2 linguri de ulei de rapiță presat la rece Elixir într-o tigaie wok, apoi adăugăm ciupercile. Amestecăm continuu, până acestea se rumenesc.

Scoate ciupercile și le punem peste orez, adăugăm spanacul, mangoul tăiat cubulețe și roșiile tăiate rondele, amestecăm iar salata e gata.

Sperăm că v-a plăcut articolul nostru de azi și nu uitați că în magazinul nostru online așteptăm cu reduceri de preț.

Până data viitoare nu uitați să mâncați #MaiSănătos!