Atunci când ne propunem să adoptăm un stil de viață mai sănătos, trebuie să avem în vedere trei aspecte: pregătirea organismului, pregătirea psihică și cea spirituală. Deoarece am dorit să aflăm mai multe despre aceste etape, am decis să le dezbatem împreună cu doamna doctor Tina Irimies, medic specialist în medicină de laborator și ozonoterapie. Doamna doctor este recunoscută datorită rezultatelor excelente pe care le-a obținut în urma planului de tratament pentru detoxifierea și curățarea organismului, pe care l-a creat. Mai multe despre activitatea dânsei puteți găsi aici.

Ce înseamnă pentru dumneavoastră un stil de viață sănătos?

Dacă mă rezum la ceea ce fac acum înseamnă: alimentație, hidratare și partea de oxigenare a organismului, dar, pe lângă ele, mai sunt și alte elemente care întăresc partea noastră fizică. Spun asta deoarece noi suntem alcătuiți din trei corpuri: fizic, emoțional și spiritual. Atunci când dorim să adoptăm acest stil de viață trebuie să avem grijă de toate. În momentul de față, împreună cu pacienții mei, abordăm doar partea fizică. În prima etapă, ideal este să acționăm cu oxigen, numai că acest oxigen se consumă la nivel intern dacă nu avem grijă să curățăm mai întâi organismul. Așa că, pentru început, schimbăm alimentația și eliminăm lucrurile nocive pe care le consumăm, adică orice altceva în afară de legume și fructe crude, măcar pentru o perioadă, cât să resetăm corpul.

Învățăm să ne hidratăm, deoarece uităm că suntem 75% apă, iar, de aceea, le recomand pacienților să consume cât mai multă apă pură, iar, la final, intervenim cu partea de oxigenare pe un corp cât de cât curat. Aceste elemente sunt importante, întrucât organismul nostru este încărcat de toxine, iar elementul principal, la nivel de celulă, este oxigenul. Dacă oxigenăm fiecare celulă, vom avea un organism sănătos, iar bacteriile și boala se vor  instala mai greu. Așadar, noi lucrăm pe imunitate și pe teren, să îl întărim și să îi aducem o anumită energie și o anumită forță.

Ce alimente trebuie să includem în alimentația noastră zilnică?

Eu recomand vitamine, minerale și proteine de origine vegetală. Spun asta, deoarece tot ceea ce mâncăm la acestă oră este o alimentație distrusă termic și încărcată de toxine. După 18 ani, ar trebui să mâncăm carne, brânză și ouă de două, maxim trei ori pe săptămână. În schimb, noi facem asta zilnic chiar de două, trei ori pe zi.

De exemplu, o bucată de carne este eliminată din organismul nostru în 5 zile (fără să mai adăugăm o altă proteină animală, pe lângă). Asta dacă îi oferim hidratare și antioxidanți, adică puterea necesară pentru a o elimina.

Pentru a ne curăța organismul de aceste elemente nocive, trebuie să integrăm în alimentație fructe, legume crude și uleiuri presate la rece, deoarece ele au cea mai puternică parte de hidratare. În ultimii 50 de ani s-a produs o schimbare a solului, în ceea ce ține de concentrația de nutrienți, iar, la această oră, valoarea calorică a legumelor și fructelor a scăzut cu 50%. Dacă mâncăm o salată, nu ne mai satură; dacă mâncăm 2 salate, ne este foame în continuare. De aceea, în planul nostru de tratament, am introdus fresh-urile din fructe și legume proaspete, întrucât acestea au valoarea calorică necesară organismului nostru pentru a se vindeca.

Dacă totul este în regulă cu corpul nostru, eu recomand un suc de fructe dimineața, să ne dea energie și o sălățică, pe lângă ce mâncăm noi. Trebuie să fim foarte atenți la combinațiile dintre alimente, chiar dacă totul e perfect în regulă. Bineînțeles că nu aș mânca proteină animală în fiecare zi, aș mai rări-o, dar acestea sunt elemente de prevenție. Tot ce este crud este viață; avem enzime, vitamine, minerale și, în plus, avem o cantitate de apă pură pe care nu o găsim nicăieri, nici în cele mai inteligente aparate, decât în legume și fructe crude.

Ce alimente nu ar trebui să combinăm?

Este foarte important să nu combinăm prost alimentele. Dacă începem cu fructele, acestea nu se combină între ele, pentru că fiecare fruct are punctul lui de digestie. Salata de fructe ne duce, în timp, la balonare, la un disconfort abdominal și atunci mâncăm fructul separat. Fructele se consumă tot timpul înainte de masă, nu se combină cu legume sau cartofi, pâine sau carne. Fructele le mâncăm separat.

Legumele tebuie să fie consumate în salată sau la cuptor, le combinăm, separat, cu câte un singur tip de proteină. Proteine – ori cu carne, ori cu brânză, ori cu ou/nuci/semințe. Legumele pot fi combinate și cu amidonul – pâine, orez, cartof, dovleac etc. etc. Amidon cu proteină: cartofi cu carne, pâine cu brânză, mămăligă cu brânză, orez cu pește, mai rar, pentru că este o combinație destul de greoaie pentru corp. Să ne gândim cum ne simțim după ce consumăm mâncarea din perioada sărbătorilor. Organismul nostru consumă foarte multă energie pentru a digera acele combinații nocive, care, bineînțeles că, nu se digeră și rămân foarte multe ore în stomacul nostru. Atunci, acestea ne vor face ravagii în corp .

Recomand, totodată, uleiurile presate la rece, fiindcă acestea sunt bogate în acizi grași esențiali pentru dezvoltarea organismului, în vitamine și minerale.

Câte mese trebuie să avem pe zi?

Depinde. Eu recomand ceea ce susține Paul Brakes pentru că a experimentat foarte mult. Dacă vrem să ajungem la 120 de ani, ar fi bine să nu ne consumăm energia pe digestie. Așa cum am discutat, dacă mâncăm mult și sățios, pierdem energie. Ideal ar fi să mâncăm la ora 11 și la ora 19, 2 mese pe zi cât mai ușoare, pentru ca energia rămasă să meargă să ne susțină organele.

Acum, totuși, trăim într-o lume care ne consumă energetic și, totuși, eu optez pentru 3 mese pe zi, două mai ușoare și una puțin mai încărcată, care să conțină proteină animală sau amidon. Dacă vrem să trăim mult, mesele ar trebui să fie foarte uşoare și pline de nutrienți, elemente benefice corpului nostru.

Care este cea mai importantă masă a zilei?

Din punctul meu de vedere, ne poate susține masa de la ora 11, care poate consta într-un suc de fructe. Acesta ne aduce un aport de energie, precum și nutrimentele necesare corpului nostru pentru întreaga zi. În rest, faptul că mai greșim poate să anuleze acel suc de fructe sau de legume, pentru că nu generalizăm și optăm numai pentru fructe sau legume.

Care sunt cele mai frecvente probleme cu care se confruntă pacienții dumneavoastră?

Dacă mergem pe simptomatologie, toți vin cu stare de oboseală cronică, cu dureri de cap, cu faze de balonări, disconfort abdominal și foarte multe elemente ce intervin pe tractul digestiv și epuizarea tiroidei.

Cum pot fi tratate/ameliorate?

Schimbăm partea de alimentație, în primul rând și începem să facem ordine în corpul nostru. Începem procesul de alcalinizare și îi oferim corpului elemente alcaline, legume și fructe crude, inclusiv sucurile de care vă spuneam. Începem să curățăm celulele și organele. În momentul în care dăm un „restart” ficatului, centrul metabolismului începe să respire și să își folosească funcțiile la capacitate maximă. Apoi, scoatem din colon kilograme întregi de reziduuri și mucus, acumulate de-a lungul anilor. Să ne gândim că toată procedura se desfășoară ca și cum am face curățenie într-o casă în care nu a mai intrat nimeni de zeci de ani. Și ce găsim acolo, de la praf, la monștri și alte elemente, vedem, în mod real, în eliminările pacienţilor. La final, îi învățăm cum să își mențină starea la care au ajuns. Nu îi lăsăm de izbeliște. Le introducem și proteină animală, pentru că, în funcție de problema pe care o au, mai gravă sau mai puțin gravă, li se dau anumite zile de program în care nu folosesc proteină animală sau amidon, iar toate aceste elemente nocive le înlocuim cu elemente benefice. Fructe și legume proaspete, hidratare și tehnici de curățare. Apoi îi învățăm cum să combine alimentele între ele și cum să împartă săptămâna, astfel încât alimentația să fie în echilibru, să nu fie mai încărcată decât poate duce corpul.

Ce sfaturi aveți pentru cititorii noștri?

Să fie mai conștienți de starea lor și să încerce să includă, în viața lor de zi cu zi, fructe și legume proaspete fie consumate ca atare, fie sub formă de sucuri.